woensdag, mei 15

De kleur van... McDonald's

Het zal u vast al wel opgevallen zijn. De nieuwe achtergrond kleur van het McDonald's logo? En niet alleen het logo kleurt groen. Ook op de website heeft de kleur het vuurrood vervangen. Maar waarom?!

Ik vindt de kleur niet passen bij fastfood. Bij groen denk ik aan; duurzaam, positief, natuur, gezond. Niet aan; vet, ongezond, slappe frietjes en 'overrated' hamburgers. Zelf geven ze aan dat ze wel degelijk een groene kleur verdienen:

Als betrokken onderneming streeft McDonald’s naar duurzaam ondernemerschap. Bij McDonald’s nemen we onze verantwoordelijkheid om de impact van onze bedrijfsvoering op het milieu te verminderen zeer serieus. Ook dierenwelzijn en voedselveiligheid en -kwaliteit achten wij van groot belang.

Op milieugebied is McDonald's dus goed bezig. Maar heeft de nieuwe kleur wel het bedoelde effect op de consumenten. Na een klein onderzoekje onder bekenden kwam ik erachter dat zij dachten dat McDonald's met de groene kleur wilden laten zien dat hun producten gezonder waren. Wat dit dan precies inhoudt wisten zij ook niet te vertellen. Helaas is dit niet waar (anders konden we met z'n alle gemakkelijk nog een paar Big Tasty's naar binnen werken). De goede bedoelingen van McDonald's komen dus niet helemaal goed over op haar klanten. Weet jij hoe ze het wel zouden moeten doen?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten