dinsdag, mei 14

De kracht van wit!


Ik hou van kleur. Maar tegenwoordig betekend veel kleur, ook veel drukte. Overal worden we tegenwoordig bijna doodgegooid met merken die zichzelf willen laten zien. En dat natuurlijk door middel van kleur. Oftewel, de wereld wordt druk, druk, drukker.


Begrijp me niet verkeerd. Zoals ik al begon, ik hou van kleur. Maar ieder mens heeft weleens rust nodig in zijn leven. De kleur die daar het beste bijpast is naar mijn mening WIT. Naast alle andere, is wit namelijk ook een kleur.

Waar denk jij aan bij het woord ‘wit’? Ik denk aan heel veel dingen. Wachtkamers, papier, dokters, ziekenhuizen, witruimte, badkamers en Jan des Bouvrie. Jan des Bouvrie is een bekende interieurontwerper met als bijnaam Jan Wit. 

"Wit is de basis van kleur. Alles komt beter uit in een witte omgeving. Wit maakt rustig, maakt groter, maakt blij. Wit verveelt niet, wit is tijdloos. En... wit zorgt ervoor dat alles eromheen veel mooier uitkomt. Een bord eten op een veelkleurig Perzisch kleedje ziet er veel minder lekker uit dan op wit damast. En een schilderij oogt heel anders tegen een witte muur dan tegen een schrootjeswand", volgens Jan des Bouvrie. 
De 3 grootste voordelen van wit volgens des Bouvrie zijn:

  1. Wit maakt een ruimte groter. En niet alleen een ruimte. Ook een witte auto lijkt groter dan een gekleurde.
  2. Wit geeft rust. In een witte ruimte krijgt je eigen creativiteit meer ruimte.
  3. Wit is tijdloos. Je kunt namelijk met wisselende accenten steeds een andere sfeer creƫren.

Dus mensen, twijfel niet te lang! Ook wit is een fantastische kleur met heel veel voordelen. Doe er wat mee!



2 opmerkingen: