![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrXKeIEVT0MdoHlZqiPa2nDU9Njosyl0kDp1lDAwN1hDSS5vwKdu17-dEc7Dj6GWEHp28KFzXiqfYOXLQIO0w2zIdWnuJe9NNDUlB9bavZYCuKhZ2tdXM01qA9eDy2S7RmoESX01QieJXV/s1600/reaal_logo.jpg)
400 klanten kregen een aanmaning met een deel van de tekst in het felrood. Aan de hand van reacties van klanten was te zien dat de kleur indruk maakt. "Die rode kleur doet me wel degelijk wat: ik schrik er zelfs een beetje van," en "rood had op mij het effect als een rode lap op een stier: ik ga meteen betalen!" Klanten vergeten de aanmaning minder snel en durven hem ook niet meer aan de kant te schuiven.
Maar enkele reacties van klanten zij niet genoeg. Een bedrijf als Reaal wil harde feiten op tafel zien, voordat ze ergens aan beginnen. Maar die harde feiten waren er ook. Door de rode kleur worden namelijk 10% meer aanmaningen betaald. Dit levert forse besparingen op. Onderzoek geslaagd dus. Rood it is!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten